zaterdag, juli 31, 2010

"Tai Chi Comments: what the masters have to say"

Alweer bijna tien jaar geleden had ik het plan om een boek over Tai Chi te gaan schrijven. Ik vond dat ik daar veel onderzoek voor moest doen: welke soorten Tai Chi waren er, wat werd er gezegd dat Tai Chi überhaupt was, welke meesters waren er en wat was hun geschiedenis, wat stond er in de oude teksten en wat werd daarmee bedoeld, enzovoorts.

Zoals je weet: dit boek is nog niet klaar (sterker nog, ik moet er nog aan beginnen).

Nou zat ik zojuist op een oude harde schijf te rommelen waar ik niet meer van wist waarom ik die bewaard had, en moet je kijken wat ik vond: de compilatie die ik toentertijd begonnen was -en vanaf een bepaald punt niet meer heb bijgehouden- om dat boek te kunnen schrijven!

Het boek is er (nog) niet gekomen maar mijn Tai Chi is er destijds, door dit onderzoek, aanzienlijk op vooruit gegaan; en aangezien het morgen de laatste lesdag van dit seizoen is en ik dus nu een goeie bui heb: doe er je voordeel mee!

>>> Klik hier <<<
pdf-bestand, ong. 500 kB
Alleen bestemd voor eigen gebruik;
rechtstreeks linken niet toegestaan.